Motor Kesayanganku II

Bila aku tengok iklan BlueHyppo, aku sekalu gelakkan dier. Ader2 aje telatah Badak Biru yang malang tu. Tapi bila aku plak dah jadi BlueHyppo, kesian kat dier. Especially bila BlueHyppo tuh terjatuh dan dihempap oleh motor kesayangannya. Huhu...! Haru-biru lebam kat kaki sebab kena hempap motor. Pagi tadi bila aku masuk opis ngan terpencot2, sumer orang tanya apsal. Siap komen, 'Minah nih, tak abis2 eksiden...'

I have a love-hate relationship with my bike. I love my bike, but my bike hates me. Tak abis2 menyakitkan hati aku, tapi sebab aku dah sayang, jadi relakan jelah... Tapi sejak kebelakangan nih, aku dah semakin tawar hati ngan motor kesayanganku tuh, sebab walaupun kasih sayang aku curahkan macam air mata air kuar dari bumi, tapi motor tuh tetap suka melukakan hati aku. Jadi, walaupun aku sayang macam nak rak kat motor tuh, aku mungkin terpaksa melupakan dier dan mencari alternatif lain yang boleh bagi ketenangan dan kegembiraan semata-mata di hati.

Mungkin motor aku akan lebih gembira ngan orang lain sebab dier tak suka tuannya sekarang yang suka memecut laju2. Mungkin jugak antara motor aku ngan aku tak de keserasian. Tapi apapun, dier tetap motor kesayanganku selalu, motor pertama yang aku miliki.

... Ceh! Baru kene hempap motor sket, dah jiwang giler. Balik la, gi tengok Madagascar!

0 comments:

Post a Comment