Monday Celoteh

I received my name card today.

With a jolt, I suddenly realized that - 'Hey. I'm an executive!'

In my misery to still find myself stuck in this place, I forgot that we have been given different positions and titles.

Not that I'm overly happy with being an exec., what with everything remains unchanged. Plus, now we are expected to perform. No more whatever-you-do-your-boss-gets-the-muck. Now, whatever I do, I get the muck. So.

Malam semalam gi solat terawih kat Masjid Tmn U. Lepas bukak puasa kat rumah ngan Yana & Kak Za, aku pinjam kain batik Kak Za untuk solat Maghrib sebab aku tak bawak track bottom ke aper selain dari seluar jeans yang aku pakai.

Lepas solat, Yana tanya,

'Dah siap, Mek?'
'Lor... takkan aku nak pakai macam ni gi solat terawih?' aku tunjuk kat kain batik yg aku pakai.
'Naper plak tak bley. Sekarang orang pakai kebaya pun pakai kain batik. Ko ikat kuat2 la. Jangan sampai terburai.'
'... Aku terasa ayu sangat.'
'Sudah la! Malas aku nak layan ko, Mek.'

Kak Za terkocoh2 pakai telekung.
'Jap, Kak Za amik kunci motor.'
'Kak Za!!!! TAKKAN NAK NAIK MOTOR!'
Minah dua orang tu dah terkekeh2 gelak.
'Kak Za gurau je la. Meh, naik keta Yana.'

Huhu... Buat pertama kalinya aku gi solat terawih ngan anggunnya.

0 comments:

Post a Comment