Selamat Menyambut Ramadhan

Hari pertama berpuasa...

Pagi tadi dikejutkan oleh seseorang. Terasa malas je nak bangun sebab kat luar hujan renyai2. Sedapnye tido :p Anyway, thanks sbb kejutkan :)

Walaupun mata masih ngantuk, tapi kene gagahkan diri bangun & pegi gosok gigi, basuh muka kat bilik air. Then pakai cardigan (sejuk! brr...), bungkus balik dalam comforter sambil terkebil2 tengok makanan untuk sahur - kurma & susu (haha! Malasnya anak dara nih nak masak utk sahur!) . Breakfast in bed. Lepas subuh, baru dapat tido balik.

Tak tau la camane nak bukak puasa petang nih. Utk tahun2 lepas, aku akan gi Pasar Ramadhan atau pesan kat member2 rumah supaya tolong belikan makanan untuk aku berbuka. Then kitaorang akan berbuka puasa ramai2. Meriah je time tu. Lepas tu pergi solat terawih kat masjid ramai2. Aku akan bonceng ngan Kak Za.

Tapi tahun ni aku dah pindah rumah. Dah tak de sapa2 nak bukak puasa ngan aku. Sedihnya. Uwaa!!

0 comments:

Post a Comment