Fly Away From Here

Bangun pagi. Kemas beg. Borak2. Keluar rumah. Buat kerja. Kemas barang. Makan tengahari. Balik rumah Jen, basuh baju. Sidai baju. Balik opis. Petang ni lepak tasik lagi. Amik laundry. Dinner. Balik. Tido.

Semuanya macam biasa je. Tapi besok aku dah tak de di sini.

Semalam bila aku lepak di tasik (aku nak lepak di sini sepuas2nya sebelum aku pergi), aku pandang sekeliling ngan rasa terharu. Tengok jeti. Tengok jambatan. Tengok bangunan fakulti dari jauh. Tengok padang bola. Tengok pokok. Tengok galeria. Tengok simen dengan motif daun.

Aku sedut udara sedalam2nya. Bau rumput, tanah lembap dan air tasik. Bila aku hembuskan, aku terasa betapa sayangnya aku pada tempat ni. Aku teringatkan seseorang yang buatkan aku gembira. Aku teringat saat-saat aku & Eva duduk berjuntai kaki sambil bercerita.

'I love this place.'
'I know.'
'What are you going to name your child when you have one? Boy or girl?'
'Girl. I like the name 'Aleeya'. Aleeya...'
'That's nice.'
'What's yours then?'
'Erm. I like a boy. Maybe I'll name him Aaron.'
'Aaron? Aaron & Aleeya?'
'I wish I have a lake like this in my backyard.'
'Then we can do this all the time.'
'Yeah. Why not?'
'Marry rich guy then.'
'I don't want.'
'Why?'
'I'd rather have my own money.'
'Let's open a cafe.'
'My sister & I want to own a chocolate shop. Or a bakery.'
'Oh, then I'll get cakes to serve to my customers from your shop.'
'That's wonderful!'
'Oh Carneyz, I dun want to leave Johor.'
'Me too. Me too.'

0 comments:

Post a Comment